zaterdag 1 augustus 2009

Eindelijk...kraamkado's! (met patroon!)

Een lang bericht (sorry):
Mijn lieve vriendin Margo is afgelopen donderdag bevallen van een dochter: Fay! Aangezien ik al wist dat het een meisje zou worden, had ik alles lekker roze gemaakt!

Bij de Hema zag ik een cakeblik voor een paar euro en ik dacht...daar kan ik wel wat mee! Ik heb hem omgetoverd tot een kinderwagen, gevuld met rompertjes en sokjes.
Speciaal voor mijn trouwe Blog-bezoekers heb ik een patroon hiervan gemaakt en hier volgt een korte beschrijving:

Benodigdheden:

- Hema cakeblik (25,5 x 11,5 x 7 cm) lxbxh
- 4 cirkels van dik karton met een doorsnede van 4,5 cm
- 2 splitpennen (let op: niet door blik heenslaan aub, want dan kan hij niet meer in de oven)
- Glue dots en plakband
- Dubbelzijdig papier ( Imaginisce 'Fairest of them All' - Enchanted garden)
- lint
- scalloped pons
- Bloemen/takjes/popje/luiers etc. voor de aankleding

Werkwijze:

Beplak het blik met papier, maar let er op dat je niet teveel lijm gebruikt! Ik heb het zelf met plakband gedaan zodat het makkelijker los te maken is en het cakeblik nog bruikbaar blijft!
Er zit een mooi randje aan het blik waar je het papier makkelijk onder kan steken, dan blijft het alvast een beetje zitten.
Voor de duwstok snij je een strook papier van 25 x 2 cm. Heb je geen dubbelzijdig papier, of vindt je de andere kant niet mooi, snij dan nog een strook en plak deze over elkaar heen. Hierdoor wordt de 'stang' ook steviger!
Knip/snij vervolgens 4 rondjes van 4,5 cm breed uit dik karton en versier deze zodat het echte wielen lijken. Het binnenste van mijn wielen heb ik met de Silhouette gemaakt, evenals de groene takjes die in het wagentje liggen. Tevens heb ik een label aan het wagentje gehangen.

Neem alle delen over van het patroon op het papier en knip/snij ze uit. Vouw ze op de rillijnen en breng het in model over het blik heen. Steek er vervolgens op de aangegeven plek een splitpen doorheen en plak het geheel vervolgens met een gluedot aan het blik vast!!
De kap bestaat uit 2 losse delen die over elkaar heen schuiven. De voorflap heeft de geschulpte rand die met een randpons zijn gemaakt. Plak deze delen aan de binnenzijde van de kap. Het ene kap gedeelte is kleiner dan de andere, omdat die onder de andere doorschuift! Het is een beetje lastig gedeelte dit, maar gewoon een beetje erop fommelen maar!

Patroon: (opslaan met rechtermuisknop en op A4 formaat printen).
Mochten jullie er niet uitkomen, geef maar gewoon een gil!
Natuurlijk moest er ook een kaart gemaakt worden!
Ik zag hier op deze site een beschrijving van een Tri-shutter kaart en dat leek mij wel leuk om te maken als babykaart!



En natuurlijk hoort er ook een luiertaart en een kraammand bij een geboorte, dus deze had ik ook nog gemaakt!

Nou, Margo en haar familie waren er erg blij mee!!

39 opmerkingen:

Tiets zei

Ooo san wat prachtig allemaal zeg! jeetje wat mooi!
Liefs Tiets

Jolanda zei

Wat een super idee!! En leuk om te geven. Bedankt voor het patroon en de link!

Esmé zei

Wat een gave kadootjes heb je gemaakt voor Margo en Fay!!!

Ziet er heel mooi uit.

Je@net zei

Ooooooooooooooooooooooooooh, wat super super schattig allemaal zeg!! Prachtig hoor!

Ilonka zei

Whow Sandra waar haal je het vandaan. Geweldige creatie . SUPERMOOI !!!


Groetjes Ilonka

Hetty zei

Oh Sandra wat is dat super mooi echt helemaal geweldig daar zullen ze wel heel erg blij mee zijn

Jacqueline's Weblog zei

Oh wat een prachtige cadeau's, daar zal je vriendin wel heel erg blij mee zijn! Een heel leuk idee.
Groetjes van Jacqueline

Anneke (An) Wijers zei

Oh, wat is dat leuk zeg!
Eeeeeenig! Superdepuper!

Sandra zei

Jeetje wat schitterend gemaakt Sandra!! Wat een geweldig idee!
Liefs, Sandra

Marjoleine zei

Wauw, Sandra wat een prachtige dingen allemaal!!!!!
Echt super gewoon!!!!

Liefs,
Marjoleine

Lenet zei

wat een ontzettend leuk idee die kinderwagen. je kaartje is ook heel leuk geworden.

Ellen zei

ik vind m GEWELDIG!!! En wat lief dat je het patroon met ons wilt delen..TNX!

Groetjes Ellen

*Ellen* zei

whow wat prachtig kadoos allemaal en super leuk dat je de beschrijvingen erbij hebt gedaan

Ann Marie zei

wat een prachtige kadoos heb je gemaakt wat is dat leuk geven en natuurlijk ook krijgen. En lief dat je het patroon met ons deelt

Corry zei

O Sandra, wat is het mooi
Super cadeau.
Mooi papier en randpons.
En je kaart is ook heel mooi.
Groetjes Corry

Trudy zei

Sandra ik kan alleen maar zeggen!
SCHITTEREND!!.
Groetjes Trudy

Riet zei

Jeetje Sandra,was ik die vriendin maar.
Wat een schitterende dingen meis.
Ik kan niet kiezen,ze zijn stuk voor stuk schitterend.
Complimenten hoor.

Liefs Riet.

nora zei

Hoi Marga wat een schattige kado's heb je gemaakt.echt super .bedankt voor het patroon,Groetjes Nora

Margo zei

Lieve Sandra,

Je hebt het echt schitterend gemaakt en je hebt wel gezien hoe blij ik er mee ben!

Liefs Margo

Annette zei

hoi
Het is zooooo mooi en ik heb het in het echt mogen bewonderen!!!!!!!!!!!
knap gedaan meisje.

liefs Annette

Willy's creations zei

Wat een prachtige creaties heb je gemaakt.

Hobbygroetjes,Willy

Henriette zei

Hoi lieverd.
Super mooi gemaakt.
Wat zal Margo er blij mee zijn.

Liefs ikke xx

sylvia zei

oooooohhh wat mooi zeg schitterend
en zo origineel
wat zal ze daar blij mee gewest zijn
liefs sylvia

sandra's hobby cards zei

SANDRA!
WAUWIE!!!wat gaaf zeg ,echt heel leuk gemaakt!!!
Bedankt voor het patroon als er weer is baby's in me omgeving worden geboren(babyboom is net geweest..)ga ik het zeker proberen!

Groetjes San.

Ilonka zei

hoi San kijk eens op mijn blog!!!
Je verdient het zo!!!!!!

Dikke knuffel Ilonka

Marjoleine zei

Hoi Sandra,

Kijk eens op mijn blog!!!

Liefs,
Marjoleine

Lean zei

Mooi gemaakt allemaal en fijn da je wist dat alles roze mocht zijn.
gr,Lean

Anja zei

Prachtig Sandra,
Ben ook direkt je volger geworden,je maakt ook echt hele mooie dingen,gr Anja

Ageeth zei

O San, wat heb je dat weer prachtig gemaakt. Echt helemaal top !!
Liefs Ageeth

Anneke zei

Gewoonweg prachtig!
Zo leuk allemaal,
bedankt voor de beschrijving
Groetjes Anneke

lenny zei

Hallo Sandra wat een geweldig idee
gaaf cadeau daar was ze heel bij mee zijn
groetjes lenny

Mariska zei

Wauw wat is dit mooi! Geweldig idee!! Ga ik zeker onthouden voor een volgende keer!! Bedankt voor de inspiratie!!

Groetjes,
Mariska

mariska zei

Gevonden!! Hahahaha
Wauw wat een geweldig leuk cadeau!!
Ik ga hem denk ik ook maken voor mn zusje als we weten wat het word.
Zooo leuk, want je ziet maar weinig van dit soort leuke dingen op het internet.
Thx voor het idee.

Liefs mariska

♥ harten-lief ♥ zei

ow sandra wat gaaf zeg tjee
knap werk van jou ook trouwens
ik doe dit je niet na

liefs harten-lief ♥

Sandra zei

San, misschien vind je het leuk om te weten maar ik heb de kinderwagen ook gemaakt, hij staat op mijn blog ;)

Anoniem zei

Hoi Sandra, wat een mooie dingen heb je gemaakt, ik heb je patroon van de kinderwagen(cakeblik) uitgeprint en nu is mijn vraag, de achterflap daar is de linker en de rechter kant verschillend, de schuine stukjes daar is de linkerkant smaller als aan de rechterkant en er staan geen maten bij klopt dit?weet niet welke kant ik aan moet houden.
Hoop gauw bericht van je te krijgen.
Gr Cobi

Jacqueline B zei

Hai Sandra,

Ik heb het zelfde probleem met de achterflap ;-) linker en de rechter kant verschillend, de schuine stukjes daar is de linkerkant smaller als aan de rechterkant en er staan geen maten bij. Kun je mijn dit ook nog eens berichten hoe dit zit? ik wil hem dolgraag maken

Anoniem zei

Hallo,

Ik heb het patroon van het kinderwagen cakeblik opgeslagen en geprint maar de afdruk is erg vaag terwijl andere patronen prima uit de printer komen Kan ik een duidelijker patroon krijgen?

groetjes Dinie

Sandra's Scrapsels zei

Bij vragen graag een email sturen! Zie zijkolom voor mijn mailadres! Op anonieme reacties kan ik niet reageren of antwoorden!!

Groetjes, Sandra

Related Posts with Thumbnails