maandag 14 september 2009

Toffee



Voor een kennisje die deze week 60 jaar wordt heb ik deze toffee gemaakt! Het idee kwam van Beathe Johns en ik heb er speciaal voor jullie een nederlandse beschrijving van gemaakt!
Benodigdheden:
- 1 strook cardstock van 11,5 x 15 cm
- 1 strook dessinpapier van 10,5 x 15 cm
- 1 strook dessinpapier van 15 x 30,5 cm
- een wc-rolletje
- 2 stukjes lint van elk 45 cm
- lijm/dubbelzijdig tape
- snijmesje
- scalloped randpons
- versiering (zoals bloemen, brads, borduurgaren etc.)
Pons van de grootste strook papier 2 randen met de randpons aan de korte kant.
Teken vervolgens de lijnen over op de achterkant zoals hier op het patroon.


De lijntjes die gemarkeerd zijn met een X moet je insnijden!
Neem nu het stuk dessinpapier van 10,5 x 15 cm en inkt de randjes. Plak het vervolgens op het stuk cardstock. Versier dit geheel naar eigen smaak. Plak het vervolgens op het midden van de grote strook.
Beplak vervolgens het wc-rolletje met stevig dubbelzijdig tape. Begin onderaan de achterkant van de gehele bekleding en rol door naar boven. Het moet wel stevig blijven zitten! Lukt het niet goed, dan kan je eventueel met een lange nietmachine een paar nietjes in het rolletje doen zodat het niet open gaat staan!
Knoop vervolgens de lintjes en vouw de snijlijntjes een beetje in model!

Veel plezier ermee en lukt het niet....dan geven jullie maar een gil.
Enne...ik zou het leuk vinden als ik jullie resultaat mag zien!

27 opmerkingen:

Ilonka zei

Sandra dit is weer een toppertje zeg. En wat een gaaf papier.!!!!!
En een ontzettend leuk idee. En echt leuk om eens iets anders dan een envelopje te geven. Je hebt erweer wat moois van gemaakt.

Liefs Ilonka

Lean zei

OOO wat mooi leuk idee daar is ze vast heel blij mee.
gr,Lean

Aloesaloes zei

Dat ziet er leuk uit Sandra! Een heel apart cadeautje zo.

Groetjes, Loes

Liszha zei

Hij is echt supermooi zeg!
Volgens mij is het een afgeleide van de Christmas cracker.
Echt super, ik ga het patroon van je jatten! Thanks for sharing!
Lisette

Anne Thormose zei

Cute projekt - I have to try it out. Eventhough the instructions are in dutch, I think, Im able to figure it out. Thanks.

elly zei

hallo sandra
dat is een leuk idee zeg
ook heel mooi gedaan
groetjes elly

Trudy zei

Heel mooi Sandra!!!Leuk om te krijgen!
Groetjes Trudy

Hetty zei

Wat een gaaf idee en dat lijkt me wel heel leuk om te krijven

creacora zei

dat is orgineel leuk idee is dat !
jou toffee is heel mooi geworden
mooie kleurtjes !

alina zei

weer een geweldige creatie, Sandra!
groetjes, Alina

Ann Marie zei

Dat heb je weer erg leuk gemaakt Sandra, leuk om te geven en ook om te krijgen natuurlijk

Jacqueline's Weblog zei

Hij is prachtig, wat een leuk cadeau!
En bedankt voor de uitleg.
Groetjes van Jacqueline

Trudy zei

Wauwww wat mooi Sandra en dank je wel voor de beschrijving die gaan we zeker een keertje maken.

Liefs Trudy

Lenet zei

Heel mooi!!
Ik heb zulke ooit een keer gemaakt, voor mijn dochter als traktatie op de peuterspeelzaal.

Corry zei

Hoi Sandra
Je toffee is erg gaaf.
Bedankt voor de beschrijving.
Ga hem zeker gebruiken.
Hugs Corry

mildred zei

wat leuk dat je bij mij bent geweest!! ik heb me bij jou ook aangemeld, want je maakt wel hele mooie dingen zeg!!!

groetjes mildred

Ageeth zei

Ik zou het bijna jammer vinden dat ik nog geen 60 ben. Wat een leuk kadootje !!

Renata zei

Wat leuk! Is ook grappig om een traktatie van te maken!! Ik ga 'm opslaan.

Warme groet, Renata

Martha zei

Bedankt voor je reactie op mijn kaartje :) Ik heb jouw blog bekeken, ziet er super uit zeg!!!
groetjes,
Martha

Annemarie zei

Wat een leuk idee!
Dat ga ik ook een keertje proberen.

Bedankt voor je reactie op m'n kaart en leuk dat je volger bent geworden. Nu ik hier rond heb gekeken, ben ik ook een volger van jou geworden: prachtig zeg!!

Groetjes,

Janny zei

bedankt voor je bezoekje aan mijn blog!
ik zie hier ook allemaal gave creaties voorbijkomen!

Corinde's Creations zei

Wat een leuk idee, hij is prachtig geworden.

Groetjes, Corinde.

Je@net zei

Mmmh, ziet er lekker en leuk uit!!

Margo zei

Wat een snoepje zeg!!!!

Liefs Margo

Peet zei

wauw, helemaal top, Sandra!!!
gr peet

Petra zei

Dit is weer eens heel iets anders om kado te geven, heel erg leuk. Ik ga deze op mijn to do lijst zetten.

Anoniem zei

moet controleren:)

Related Posts with Thumbnails