vrijdag 27 november 2009

Kerstster (met werkbeschrijving en patroon)

Aangezien de kerstversiering bijna van de zolder af gehaald kan worden, leek het mij leuk om een kerstster te maken!





























































Het is een 8-puntige ster, maar hij is ook als 7-puntige ster te maken! Let er dan wel op dat je dan een ster moet maken in één kleur (en dus niet om en om een andere kleur, want dan kom je niet uit en krijg je twee dezelfde kleuren naast elkaar!).

Werkwijze:

Sla het onderstaande patroon op en print het uit op stevig papier. Knip vervolgens het patroon uit en neem het 7 of 8 keer over op je dessinpapier (zuinig meten; er passen er net 4 op 1 vel). Ik heb het patroon aan de dessinkant uitgetekend (dus de kant die je ook ziet straks als het klaar is!). Knip ze uit en ril/vouw de lijnen scherp.
Smeer nu lijm op deel 1 en vouw het achterwaarts richting het sterretje en plak het vast.
Het punt waar alle vouwlijnen samen komen is ook de buitenpunt van de ster.
Als je alle deel 1 gedeeltes aan het sterretje hebt geplakt heb je 7 of 8 kokers.
Nu moet je de delen in elkaar gaan schuiven d.m.v. deel 2 en deel 3 aan de volgende koker te lijmen.
Er ontstaat dan een klein gat in het midden, maar daar plak je toch de versiering overheen.
Het lastigste is de laatste koker. Gebruik dan een dun potlood of je rilpen om de delen 2 en 3 op zijn plek te krijgen (ja, het is even een lastig werkje die laatste!).
Versier nu je ster naar smaak en bevestig een ophanglint aan de achterzijde.
Wat ik heb gedaan is een 'groepje' gemaakt van alle versieringen en daar doorheen een stuk touw geknoopt en deze helemaal door het gat heen getrokken en een cirkel van karton aan de achterzijde geplakt over het gat heen, en daar het touw weer doorheen geknoopt en vast gestrikt. Nu blijven alle versieringen aan de voorkant stevig zitten en heb je gelijk een punt op je ophouwtouw aan vast te knopen!

Het is even een werkje, maar dan heb je ook een mooie kerstster hangen!

Materialen:

- 2 vellen dessinpapier
- Tacky Glue
- Lint/touw
- Versieringen (bloemen, takjes etc etc.)

Papier: Kaisercraft Belle Collection 'Eve' en 'Gloria'.


Veel plezier ermee en tot de volgende keer maar weer!

36 opmerkingen:

Ilonka zei

Whow Sandra een sepergave creatie! Wat een schitterend werk . Een topprestatie.

groetjes ilonka

Agnes zei

Ooo, gaaf Sandra en 'n super mooie "toef" in het midden!!

Groetjes, Agnes

Margo zei

Heel mooi Sandra!!!! Vergeet je hem mmorgen niet mee te nemen? hahahahaha

Liefs Margo

Lenet zei

ha dank je!! Vroeger op school legio van die sterren gemaakt en ik was al een tijdje opzoek naar een patroon..( beetje te lui om het zelf uit te tekenen)
Hij is prachtig geworden.

Hetty zei

Wauw wat een super mooie ster ik heb hem gelijk even uitgeprint

gr hetty

Corry zei

Hoi Sandra
Wat is deze ook weer mooi.
Als ik nog tijd over heb voor de feestdagen dan ga ik hem zeker maken.
xxCorry

Nellie zei

wauwwwwwwwwwww wat ie hij mooi dank je wel voor de uitleg super hoor

Liefs nellie

Leonie zei

De kerstster is prachtig geworden Sandra!! :D :D
Dankje wel voor het patroon en de beschrijving :-)

Groetjes,
Leonie.

Jacqueline's Weblog zei

Wow, hij is super mooi! Bedankt voor het patroontje.
Fijn weekend van Jacqueline

*Ellen* zei

wat een prachtige ster super hoe je die hebt gemaakt en erg leuk dat je gelijk de beschrijving erbij doet

Lean zei

gaaf geworden en het midden is helemaal super.
gr,Lean.

Heike zei

Hij is prachtig Sandra, ga hem zeker maken.

Anja zei

Echt gaaf Sandra,
En echt hele mooie kleuren.
Gr fijn weekend Anja.

mildred zei

hoi!!

wat een geweldige ster!! heel mooi!

groetje smildred

Jannie zei

Hoi Sandra,dat ziet er geweldig mooi uit zeg, schitterend en wat een creativiteit heb jij echt supersss

Groetjes Jannie.

Trudy zei

Schitterend Sandra!! Ik ga hem zeker ook proberen te maken. Super!
Groetjes Trudy

Riet zei

Ohhh Sandra,wat een schitterende ster,mooie kleuren, en wat heb je hem prachtig afgemaakt,echt mooie details.

Liefs Riet.

creacora zei

Wauw wat knap gedaan meis zo`n kerstster heel mooi vind ik hem !!!!!!!

Musje zei

Dat heb je nog is prachtig mooi gemaakt,fijne zondag,groetjes Joke.

Janny zei

oooh wooow wat gaaf is die!!

Sandra1968 zei

Supermooi! Ik ga deze zeker proberen te maken.

Annemarie zei

Mooie kerst ster!
En ook leuk om te maken, lijkt me.
Deze ga ik denk ik ook wel proberen.
Bedankt voor de beschrijving.
Heb je hem ook in gsd?? Ben een beetje lui geworden met de schaar ;)
Groetjes,

alina zei

prachtig geworden, Sandra, bedankt voor de tutorial!
groetjes, Alina

Corinde's Creations zei

Wat een geweldig leuk idee, je hebt er iets prachtigs van gemaakt.

Groetjes, Corinde.

stef zei

prachtige creatie sandra heel mooi, ik wou dat ik dat kon!!
wauw gewoon
liefs stef

Sandra zei

Jee wat gaaf San! Prachtig zeg! Dank je wel voor het delen!
Liefs, San

Peet zei

Wat een geweldig mooie ster, sandra!!!

sandra's hobby cards zei

Wauw San ..geweldig die kerstster!!

Mo zei

Gaaaaaf die ga ik zeker opslaan voor als ik een keer een uurtje over heb ergens.
Liefs Mo

♥ harten-lief ♥ zei

wauw sandra wat ziet dat er weer kunstig uit!
wat een knap werk zeg i ♥ it

dankjewel voor je reactie op mijn blog ik heb m wel gelezen maar bij reactie plaatsen ging ik kijken en weg was je reactie
heel vervelend maar weet gelukkig wel dat hij van jou af kwam
;)

Leonie zei

Hoi San :-), dank je wel voor je berichtje ennuh...ik heb nog geen bestemming voor mijn kaartje ;-)

Groetjes,
Leonie.

Conny, zei

Hoi Sandra, wat een prachtige ster, ik ben al aan de knutsel met het patroon hoor, Groetjes Conny

Inger zei

WOWWW this is sooo BEAUTIFUL!!!
Have a lovely weekend.

Hugs, Inger :o)

Heike zei

sandra het is mij gelukt en heb de kerstster voor elkaar gekregen,hij staat nu op mijn blog,nogmaals bedankt voor de werkbeschrijving.

綺夢amber zei

That's actually really cool!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,做愛,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟

carla zei

Hoi Sandra,

Ik heb deze fantastische ster nog eens bovengehaald.
't Was geen makkie om hem te maken, maar 't resultaat is wel heel mooi.
Bedankt voor je gratis patroontje.
Een fijne jaarwisseling en een gezond en creatief 2013 toegewenst.
Groetjes,
Carla

Related Posts with Thumbnails