maandag 21 december 2009

Flapkaart werkbeschrijving

Deze kaart heeft de brievenbus van de ontvangster gevonden, dus kan ik hem hier plaatsen!
Het idee van deze flappenkaart zag ik op de site van Ellis en het er mijn eigen draai aan gegeven.





































































Het papier is van Kaisercraft 'Belle' Collectie, m.u.v. het muzieknoten papier (die kwam uit mijn eigen collectie en ik weet niet meer van welk merk het is).
De gevouwen kaart heeft een afmeting van 15 x 15 cm.
De arreslee, de rendieren en Merry Christmas zijn met de Silhouette uitgesneden. De slee heb ik voorzien van een laagje Flowersoft.

Werkwijze:

Snij een vierkant van 21 x 21 cm uit bruin cardstock. Zet aan elke kant in het midden een klein streepje met potlood (dus aan 4 zijdes elk op 10,5 cm). Vouw nu alle punten naar het midden. Pons vervolgens alle hoekjes met een hoekponsje. Snij vervolgens nog een keer hetzelfde uit dessinpapier en vouw het om het eerste deel heen en haal de hoekjes eraf (ongeveer 2 cm van het puntje af). Inkt alle randjes en versier het dessinpapier naar smaak en plak het dan pas op.
Voor de binnenflap snij je een vierkant van 11,5 x 11,5 cm en wederom zet je kleine potloodstreepjes op de helft van elke zijde en vouw je de flappen naar binnen. Pons ook hier de hoekjes met de hoekpons en bekleed het met dessinpapier.
Ik heb alle hoekjes van gaatjes voorzien met de Crop a dile zodat ik er touw doorheen kon doen om het te sluiten!
De rendieren zijn verbonden met een stukje scrappers floss en zit niet helemaal vast zodat de flappen helemaal open kunnen!
Binnenin het kleinste envelopje heb ik een kerstbal gemaakt met een bloem erop (niet zichtbaar op de foto's!) waarachter een persoonlijke kerstboodschap gestopt zat.

Graag wil ik al mjin Blog bezoekers een heeeele fijne Kerst toewensen!! Veel plezier en geniet er van!

33 opmerkingen:

Hetty zei

Wauuuw wat een super gaaf kaartje en wat leuk dat je het met ons wilt delen. Ik wens je ook hele fijn dagen en een gezond 2010

gr hetty

Ilonka zei

WAUW Sandra echt een aparte kaart. Helemaal toppie hoor!! En wat een prachtig papier.
Een fijne feestdagen toegewenst en een gelukkig 2010!

groetjes Ilonka

Leonie zei

Wat een leuk idee, zo'n flapkaart en wat issie mooi geworden!! :-)

Groetjes,
Leonie.

scraplouise zei

Wat een prachtige kaart zeg en bedankt voor de heldere uitleg, lijkt mij leuk om te maken. Fijne feestdahen en lle goeds voor 2010.

Groetjes,

Louise

*Ellen* zei

whow wat een prachtig en origineel kaartje

*~Patries~* zei

Wow gaaf zeg...!

*Kus Patries*

Agnes zei

Jeetje, wat ziet dat er leuk uit Sandra, het is weer eens wat anders!!

En gezellige feestdagen en 'n goed 2010 toegewenst!!

Gr. Agnes

Jacqueline's Weblog zei

Wauw, echt is echt super mooi! Prachtige kleuren, ga hem zeker ook een keer proberen.
Fijne feestdagen en een goed uiteinde!
Groetjes van Jacqueline

Riet zei

Ohhh Sandra,wat is die schitterend gemaakt zeg.
Heel apart,prachtig papier.

Liefs Riet.

Nellie zei

ohhh wat een mooieweer en ik vind het super dat je er een werkbeschrijving bijzet lief dat je het deelt ik wens je hele fijne dagen en een heel gelukkig nieuwjaar toe

Liefs nellie

Margo zei

Dankjewel lieffie, ik heb hem ontvangen...........Wow wat een beauty!! Je hebt jezelf weer eens overtroffen.

Liefs Margo

Trudy zei

Wauw, je kaart is echt super mooi! Prachtige kleuren, ga hem zeker ook een keer proberen te maken.bedankt dat je het met ons wilt delen Sandra
Groetjes Trudy

alina zei

schitterend, Sandra, prachtig papier en heel erg mooi afgewerkt! bedankt voor de tutorial!
groetjes, Alina

Lean zei

Zuchtttttttttt zo mooi geworden.
gr,Lean.

Martha zei

Dit is super prachtig!!!
Fijne feestdagen :)

Annette zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Annette zei

Hoi meisje,

Ik heb hem ontvangen en ben er trots op dat ik deze mooie creatie van je heb gekregen ik heb hem op mijn hoogte opgehangen zodat ik er vaak naar kan kijken:)
Natuurlijk wensen wij jullie ook een hele fijne kerst en een heel gelukkig 2010!!!!!!!!!!!

liefs Annette

Marley zei

Wat een gaaf kaartje! Super zo'n model.. heel mooi papier heb je gebruikt.. xx Marley

Marlieke zei

Hoi Sandra, via de blog van Marley ben ik hier op jouw blog terecht gekomen. Ik vind het idee van zo;n flappenkaart wel heel erg leuk! ga het even onthouden hoor. En natuurlijk ga ik nog even verder kijken op je blog.

Groetjes Marlieke

mildred zei

wauw wat is dat ontzettend mooi zeg!! supermooi papier heb je ook gebruikt!!

groetjes mildred

durvina zei

Wat een leuk idee zo die kaart en wat schattig die arreslee met de rendieren

Janny zei

ik heb het afgelopen jaar van je blog genoten...ik wens je hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar...tot in het nieuwe jaar!

Anja zei

Wat een mooie kaart,prachtig.
Bedankt voor je krabbel op mijn blog.
Ik wil bij deze jou ook fijne dagen en een gezond en scrapvol 2010 wensen.
Gr Anja

creacora zei

prachtig !!!! heel apart maar zo mooi !!!!

Heike zei

wat een gaaf kaartje Sandra. Ik ga na de kerst nog eens uitgebreid naar de werkbeschrijving kijken.

Aloesaloes zei

Wat een schitterende kaart is dit Sandra! Een heel mooi, apart model en van prachtig papier gemaakt! Bedankt voor de beschrijving hiervan!

Groetjes, Loes

Bernadet zei

wowwwwwwwww Sandra wat een mooie kaart is dat zeg, heel apart!!
wens jullie heel fijne feestdagen en een liefdevol, gelukkig en gezond 2010

Ann Marie zei

wat een prachtige kaart, het is me nog niet helemaal helder hoe hij precies gemaakt is maar wellicht als ik met jouw beschrijving ernaast een poging waag, dat het me dan toch lukt. Hele fijne dagen voor jou en je familie

groetjes

Je@net zei

Ziet er weer leuk uit Sandra en jij ook fijne Kerstdagen gewenst, geniet ervan!

An Zeelmaekers zei

Waw, wat een ongelooflijk mooie kaart. Een super leuk idee zeg. Ik ga wel eens even kijken naar de werkbeschrijving en misschien pik ik dit ideetje wel...

Prettige feestdagen en een super creatief 2010 gewenst

Marja Sch zei

Hoi Sandra wat leuk zeg die vouwkaart. Echt heel mooi gedaan. Wat een leuke blog heb je. Ik heb me gelijk even aangemeld als volger. Groetjes Marja

chantal zei

Hallo, Wat een mooie dingen maak je. Die flapkaart is ontzettend mooi. En die beschrijving erbij nog beter. Dankjewel hiervoor. Ik heb me gelijk als volger aangemald.
grtz Chantal

nicolet zei

Oooh die is echt super geworden Sandra!!
Groetjes Nicolet

Related Posts with Thumbnails