vrijdag 18 juni 2010

Easel kaart met doosjes

Voor mijn lieve moeder, die zondag jarig is, heb ik dit kadootje gemaakt (met het patroon en de werkbeschrijving voor jullie erbij!).  Het is een easel kaart die op twee doosjes staat. Aangezien luciferdoosjes te klein waren, heb ik zelf maar doosjes op maat gemaakt.


De zijkant heb ik bewust leeg gelaten omdat ik de voorkant vrij druk vond.



In de linker lade heb ik Trollbeads gedaan die ze graag wil hebben!


In de rechter lade zit een klein minialbum met wat foto's van de kinderen.



Het boekje wordt bijeen gehouden door een wikkel.





En zo ziet het er ingepakt uit!! Nou, hier is ze vast en zeker heel blij mee!


Hier volgt een werkbeschrijving en vinden jullie de patroontjes!

Snij twee stukken karton van 15 x 15 cm en bekleed deze met (dessin)papier.

Voor de (witte) doosjes kunnen jullie het onderstaande patroon gebruiken. Gebruik hiervoor stevig cardstock! Het kleine cirkeltje links op het patroon (linksonder de www zeg maar) is het gaatje waar het kraaltje met lint doorheen gaat zodat de doosjes makkelijk te openen zijn. De zijflap vouw je hieroverheen naar binnen zodat ook de binnenkant van het doosje mooi is afgewerkt!

Patroon doosje:


De rechte lijnen zijn snijlijnen en de gestreepte lijnen zijn vouwlijnen!

Het onderstaande patroon is het patroon van de omslag van de doosjes (groen in mijn voorbeeld). Dit zorgt ervoor dat de doosjes onder de stukken karton vandaan geschoven kunnen worden.
Snij een strook van 23,4 x 14,4 cm van stevig cardstock en ril en vouw het volgens het patroon.

Patroon omslag doosjes:


De (witte) basiskaart is een strook van 30,5 x 14,5 cm en ril dit op 14,5 en 22,5 cm en vouw het omhoog.
De staande kaart (waar de stempel op geplakt zit) is 11,5 x 14,5 cm.
Versier dit allemaal naar smaak en plak het geheel op de kartonnetjes.

Voor het album snij je een strook cardstock van 30 x 12,5 cm en ril dit op 5/10/15/20/25 cm. Dit is je basis en versier dit naar eigen smaak.
Voor de wikkel snij je een strook van 16 x 3 cm en ril dit op 5,5/8/13,5 en plak het vast. Zorg ervoor dat je boekje niet te dik wordt, anders gaat het doosje niet meer dicht!

Ik heb papier van Creative Imaginations 'Heirloom Flower Toss' gebruikt (met die roosjes is dat) en het rose/wit gestippelde papier is van Rusty Pickle. De ronde tekststempel is van Great Impressions C319. De kralen zijn van de Blokker.
Fijn weekend allemaal weer!

54 opmerkingen:

Diny Sprakel zei

Hallo Sandra,
wat maak jij mooie projecten.Fijn dat je er ook de werkbeschrijvingen bij geeft.
groet Diny

creacora zei

O schitterend Sandra en wat gaaf dat je het met ons deelt wat zal je moeder er blij mee zijn want het is zoooo mooi!!

groetjes cora

Lean zei

Geweldig Sandra is ze vast heel blij mee en al vast gefeliciteerd met je moeder.
gr,lean.

*Ellen* zei

whow wat een schitterend doosje, super is dit met al die details, daar zal je moeder vast heel blij mee zijn, en bedankt dat je het patroontje erbij hebt gedaan

Creatieve handgemaakte kaarten zei

Wauw prachtig Sandra!

Lijkt me alleen wel moeilijk zeg.
Maar dit zal je moeder echt super vinden.

Liefs Ida

Ann Marie zei

goh wat een prachtig kado, heerlijk om zo iets te krijgen.

Dank je wel voor de duidelijke uitleg en het patroon

groet

Linda zei

Wauw prachtig mooi, ik wou dat ik je moeder was hihi
gr Linda

Thea zei

Hoi Sandra,

Schitterend! Ik weet niet wat ik moet zeggen, wat zal je moeder hier blij mee zijn zeg.
Misschien ga ik mij eens verdiepen in het patroon, ik vind het heel erg mooi.

Groetjes
Thea

angelique zei

ooww wat is dit mooi zeg! schitterend, gewoon alles hoort bij elkaar, helemaal af!! super werk meis!!

Crea Gea zei

Wauw..wat is dit prachtig daar zal je moeder zeker blij mee zijn.
En bedankt voor het patroontje.
liefs Gea

Annette zei

OCHHHHHHHHHHH het is weer een SUPER mooi cadeau ze zal er vast heel erg blij mee zijn en bedankt voor je beschrijving lieverd!!

XXX Annette

Wilma zei

Wat een schitterende creatie! Bedankt voor de werkbeschrijving! Je moeder zal er heel blij mee zijn! Knap gemaakt hoor!
Liefs
Wilma

Scraplijn zei

Dit vind ik helemaal superleuk gedaan, en wat een verwennerij voor je moeder. Ze zal het vast verdienen. Ik ga dit zeker onthouden!
Groetjes Marjolijn.

Agnes zei

Wat een geweldig mooi cadeau Sandra!!
Echt helemaal top!
Dit wil ik ook wel maken.... dus dank je wel voor de beschrijving. Gefeliciteerd vast en 'n gezellige dag zondag.

Groetjes, Agnes

Nellie zei

Hoi San

wauwwwwwwwwwww wat een mooi projeckt heb jij gemaakt helemaal te gek dank je wel voor de beschrijving je bent een schat het is een plaatje

Liefs Nellie

regina zei

hoi

schitterend doosje!!

geweldig mooi gemaakt zoals altijd!!

bedankt voor de werkbeschrijving!!

gr regina

chantal zei

schitterend kaatrje sandra
erg leuk gedaan
liefs chantal

stempelfreaks zei

Hoi Sandra,
Wat maak jij toch prachtige dingen. Echt een super doosje is dat. Heel leuk gedaan. Ook dat foto albumpje. Nog gefeliciteerd met je moeder!
Bedankt voor je werkbeschrijving!!
Groetjes Astrid & Larissa

Anneke. zei

Ziet er super uit!Daar zal je moeder blij mee zijn. Bedankt voor de beschrijving.

Groetjes Anneke.

Margo zei

Wow Sandra!!! Helemaal SUPER!!!! Ik weet zeker dat je mamsie hier heeeeeeel blij mee is!

Liefs Margo

mariska zei

Wat super gaaf zeg!!
Wat heb je dat mooi gemaakt!
En wat super lief dat je aan ons denkt om een patroontje met uitleg te geven.
Super lief van je!!

Liefs mariska

anneke's creaties zei

geweldig sandra, dit is echt een juweel van een kado, wat zal je moeder daar blij mee zijn,
alvast van harte gefeliciteerd met haar verjaardag,
en hartelijk bedankt dat je de beschrijving erbij hebt gedaan,
deze zal ik zeker wel een keer maken, ik vind hem echt heel erg leuk.

groetjes anneke

Nonna zei

wat heb je dit weer mooi gemaakt Sandra, en je moeder zal er zeker heel blij mee zijn:)

groetjes nonna

Sandraatsjuh zei

Hoi Sandra,

Jeetje mina joh! wat een pracht van een creatie ik kanme voorstellen dat je moeder hier erg blij mee zal zijn!

PRACHTIG!!
ga vooral zo door!

Groetjes Sandra
http://sandraatsjuh.blogspot.com

Trudy zei

Schitterend Sandra daar is je moeder vast heel blij mee en al vast gefeliciteerd.


Groetjes Trudy

henny18 zei

Het is weer helemaal geweldig wat je hebt gemaakt,en heel erg bedankt dat je al dat moois met ons wilt delen,en ik ga dat ook zeker een keer maken.Nog bedankt ook voor je leuke reactie op mijn kaart.En ik denk ook wel dat je moeder daar wel heel erg blij mee zal zijn.
Fijn weekend.

Groetjes Henny

Jacqueline's Weblog zei

Wat een super kado, werkelijk prachtig! Bedankt voor de uitleg!
Groetjes van Jacqueline

Lenet zei

Prachtig!! leuk met die easel kaart erop. Ik maak de doosjes ook altijd zelf, luciferdoosjes zijn inderdaad meestal net te klein voor dat wat je erin wilt stoppen.

Riet zei

Ohhh wowww Sandra,wat een schitterend doosje heb je voor je moeder gemaakt.
Prachtig met die kaart erop.
Leuke stempel,mooi ingekleurd,prachtig papier en details.
Wat leuk gedaan,met die foto,s.
Daar zal ze heel blij mee zijn.
Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder.

Liefs Riet.

Lia zei

woww san wat een schitterend project mooi papier en al de details die je gebruikt hbt, met de kippen gaat het èèl hoet, ze zijn al flink hegroeid
liefs Lia

alina zei

alvast gefeliciteerd met je moeder, Sandra, prachtig cadeautje heb je voor haar gemaakt!
groetjes, Alina

Jannie zei

OOh Wat mooi!!!!!!!!!!!!!
Dit is echt schitterend Sandra,daar zal je moeder heel blij mee zijn.
Wat heb je het prachtig gemaakt alles past zo mooi bij elkaar.
Dank je wel voor de beschrijving.
Gezellige dag en alvast gefeliciteerd groetjes Jannie.

natacha zei

bedankt voor je berichtje op m'n blog
wat is dit een schitterend projectje zeg
das al geen gewoon kaartje meer
fijn weekend nog
groetjes natacha

Linda zei

Wauw Sandra wat maak jij super mooie dingen zeg! Echt te gek! Ben meteen volger geworden! En zo handig al die werkbeschrijvingen erbij. Ik ga vanavond eens rustig kijken wat je allemaal voor leuks hebt! En je moeder is vast super blij met zo'n mooie creatie! Echt te gek ziet het er uit.
Fijn weekend! Groetjes, Linda.

Leonie zei

Het is werkelijk schitterend geworden Sandra!! :D
Zeker weten, dat je mams hier heel blij mee zal zijn.
Dank je wel voor de werkbeschrijving en het patroon, vooral die doosjes vind ik altijd lastig om te maken.

Groetjes,
Leonie.

Linda zei

Ze zal hier zeker erg blij mee zijn. Zo mooi

Gr Linda

Neltine zei

zucht....ik ben heeelemaal stil zeg. Tsjonge...wat een gaaf cadeautje. Ik ben heel benieuwd wat je moeder ervan vindt, maar ik hoef niet lang over het antwoord na te denken:)

groetjes,
Neltine

nicolet zei

Oooh dat ziet er weer heel erg leuk uit! Je moeder zal het geweldig vinden!!
Groetjes Nicolet

Patricia zei

OOOOOOH Sandra....wat heb je dat mooi gemaakt zeg. Echt geweldig!!
Fijn dat je er een werkbeschrijving bij hebt gedaan.
Wie weet maak ik dit ook nog eens.
Echt heel mooi!
Groetjes Patricia

Anneke zei

Is weer prachtig Sandra,
bedankt voor de beschrijving!
Was vorige keer aan het sukkelen om ook een easelkaart/doosje te maken, en het is me niet gelukt :)
Nu gaat die zeker af geraken!
Groetjes Anneke

Ageeth zei

Ow san, wat heb je een prachtig werkstuk weer gemaakt. Gefeliciteerd trouwens met je moeder.
Liefs Ageeth

Joke zei

wat een schitterende creatie heb je gemaakt!! Vind de details echt geweldig. Je moeder zal er vast heel blij mee zijn.

Groetjes, Joke

Kim Piggott zei

Oh my Sandra this is absolutely incredible!
Such beautiful creations you have made!
I am in awe!
hugs
kim x

Sueli Pinheiro zei

Muito lindo seus trabalhos!

...Astrid... zei

wowwwwwwwwww geweldig zeg :D:D:D:D

thnx voor de uitleg

elly zei

wouwwwwwwwwwwwwwwwww
wat een GAAF kaartje heb je gemaakt
schitterend hoor
groetjes elly

Anja zei

Hoi Sandra,
wat weer een mooi kaart/doosje.Ik ga hem zekers een keer maken.Maar nu even een andere vraag?? Hoe kan ik als ik mijn link aanklik dan die andere achtergrond verwijderen.En hoe heb jij dat zo netjes in het midden staan allemaal op je blog..Lieve gr Anja;o)

anita01 zei

Machtig prachtig....wat een heerlijke toestand en zo romantisch, ben er weg van Sandra....nu ga ik zalig dromen, bedankt hoor en slaap lekker,

Warme groetjes,
Anita.

m@deliefjuh zei

wauw! geweldig zeg! en wat prachtig uitgebreid. ga er toch eens over denken om eens naar je toe te komen. om eens te freubelen. dat moet wel gezellig zijn :)
vind het zo gaaf wat je allemaal maakt. ook leuk dat mapje/kaartje met die foto's zo schattig!

het was weer even genieten :)

Petra Skogstokiga Rubberstamps zei

Hi Sandra!
You can mail me at
svenssonsvenssons@hotmail.com
about Skogstokiga Rubberstamps
Skogstokiga regards
Petra

frouwkje zei

Hallo Sandra,
Wooooow!!!!!!!!! Ik heb m'n ogen uit gekeken op jouw site. Wat mooi allemaal en wat fijn dat je er beschrijvingen en patronen bij doet.
Je staat bovenaan bij mijn favorieten!
En ook zoveel info!! Ben nog lang niet klaar met alles bekijken, maar mogen is er weer een dag.
Late reactie van mij, maar heb pas vandaag jouw site "ontdekt".
groetjes, Frouwkje

Anoniem zei

helemaal mooi zeg!
ben vanaf 10 uur al bezig met meten en knippen ;-)
ik moet 2x 15x15 snijden.
Is dat voor de onder en bovenkant van het doosje (waar de lades tussen zitten zeg maar)?

groetjes Esther

Cynthia zei

Hallo Sandra,

Wat een geweldige patronen staan er op je blog en wat ontzettend aardig van je dat je ze met ons deelt. Dit patroon heb ik voor mijn moeder haar verjaardag gemaakt. Ik heb hem net op mijn blog geplaatst en misschien vind je het leuk om eens te kijken wat ik er van gemaakt hebt.

Groetjes,

Cynthia

http://scrapbookfan.blogspot.com

tanja zei

Wauw..wat is dit prachtig bedankt voor het patroontje.ga dit zeker eens maken hier gr tanja

Related Posts with Thumbnails