zondag 24 oktober 2010

Herfst appelmandje

Het is nu echt Herfst! Dit weekend is er hier zoveel regen gevallen en dat is dus perfect scrapweer! Kacheltje aan en lekker knutselen maar!
Ik heb een herfstmandje gevlochten van ribbelkarton (van de Lidl hahaha) en hierin mini-appeltjes en een envelopkaartje gedaan! Het idee van een gevlochten mandje komt van de site van Luisanna. Voeg er wat herfstbladeren en wat eikeltjes aan toe en voila...klaar is je herfstmandje!




Door een papieren envelop dubbel te vouwen creëer je op eenvoudige wijze een kaart!



Het envelopje kun je sluiten door de flap achter het voetje van het Magnolia meisje te stoppen! Achter de flap zit dan een vakje waar je een persoonlijk boodschap/briefje kwijt kan!


Ik zal proberen voor jullie een soort van werkbeschrijving te maken.
Ik heb eerst een stuk chipboard van 19 x 12 cm gesneden en deze met bruine acrylverf beschilderd. Dit is voor de stevigheid van het mandje en plaats je straks binnenin het mandje.
Daarna heb ik 2 vellen bruin papier uitgesneden op 20 x 12 cm. Vervolgens snij je verschillende stroken van je ribbelkarton (let op de horizontale en verticale lijnen!!). Je begint met 2 stroken rechtsboven op 1 vel papier te plakken door alleen het puntje vast te lijmen. Schuif er vervolgens alle horizontale lijnen op en onder en plak daar ook de uiteinden van vast. Nu heb je allemaal stroken die dus aan de rechterkant vast zitten. Schuif nu om en om de verticale lijnen erin en plak ze vast.
Als het geheel klaar is, dan rond je de hoekjes af. Doe dit geheel nog een keer voor de achterkant.
Daarna versier je de voorkant naar smaak en maak een handvat eraan en vervolgens doe je stevige tape aan de achterzijde, maar alleen op de linker en rechter uiteindes!! Nu vouw je het geheel een beetje bol en plakt het op het chipboard. Plak ook de achterkant op deze wijze erop en dan ziet het er zo uit:


Nu heb je twee vakken om iets leuks in te doen! Ik heb er zelf geen bodem in gemaakt (dit omdat de flap van mijn kaart ervoor zorgt dat hij niet naar beneden zakt.
Hier heb ik voor jullie nog het patroon van de appel die aan de binnenzijde van de kaart zit. Misschien kunnen jullie er nog iets mee!
Het ribbelkarton is dus van de Lidl (ja het lijkt net een echt mandje hihihi). De blaadjes zijn van de Xenos. Het papier is van Kaisercraft 'Devonshire'.

46 opmerkingen:

Patricia zei

Wauw...prachtig gemaakt!! Bedankt voor de werkbeschrijving. Dit is wel heel leuk om in je huis te zetten. Groetjes Patricia

celia zei

SCHITTEREND!!!

Cardcorner by Yvonne zei

Wauw, Sandra dat ziet er prachtig uit zeg! Inderdaad hartstikke leuk om te maken. Vandaag scheen hier de hele ochtend heerlijk de zon maar vanmiddag toch ook weer regen helaas!
groetjes Yvonne

Chantal zei

Wow wat super leuk gemaakt!
Groetjes Chantal.

chantal zei

wouw schitterend herfstmandje sandra
echt geweldig
liefs chantal

Lydia zei

Wat een leuk idee! Ik geniet zo wie zo van al het moois op je blog :-)
Thanks!


Groetjes,
Lydia

Kaatje zei

gaaf!!

groetjes,
Annika

Linda zei

wat heb je dat weer leuk gemaakt
gr linda

Lean zei

Gaaf weer heel mooi gemaakt Sandra.
groetjes,Laen

Bernadet zei

wat geweldig leuk bedacht Sandra!!

Ageeth zei

Wow dat ziet er fantasties uit. Maar vandaag was het wel erg lekker weer hoor'
Liefs Ageeth

m@deliefjuh zei

sjongen jongen. wat is dit weer prachtig zeg! supers!

Riet zei

Allermensen Sandra toch,Wat is dat schitterendddddd,zo lief die stempels,die appeltje,echt wowwww.
Hoe krijg je het voor elkaar meis.
Complimenten hoor.

Liefs Riet.

Cherry-secrets zei

wat een super mooie creatie heb je weer gemaakt zeg erg orgineel! en wat leuk dat je mee doet met me candy erg leuk. ik denk dat je het maybe nog een keertje moet invullen want ben bang dat er iets mis is gegaan want zie je er ook niet tussen staan en ja is wel belangrijk dat je er bij staat.

gr. samantha

Margo zei

Ja geweldig weer Sandra!!! Ik krijg er een echt herfst gevoel van.

Liefs, Margo

natacha zei

super zeg

Judith zei

Wow, Sandra, hoe kom je er toch op? Geweldig idee en zo netjes uitgevoerd. Ik moest echt twee keer kijken, het lijkt wel een echt mandje.
SUPER!!!
Groetjes en een fijne avond,
Judith

Jacqueline's Weblog zei

Een super gave creatie Sandra, heel mooi!
Groetjes van Jacqueline

Astrid zei

Wow wat gaaf zeg Sandra, hartstikke mooi gedaan alles.
Groetjes Astrid

Diana zei

Hoi Sandra,

Ik vind dat je prachtige creaties maakt.

Liefs Diana.

*Ellen* zei

whow wat is dit gaaf, prachtig en super origineel is dit mandje

Suze zei

Prachtig Sandra, geweldig die herfst creaties.

Groetjes Suze

jaimie zei

Hallo Sandra,

Wat een zeer leuk idee en lijkt echt ook nog !!

Groetjes, Jaimie

Annemarie en Merit zei

Wat een leuk idee staat heel gezellig in huis nu het weer echt herfst gaat worden.

sweetgil zei

Leuke herfstversiering, prima gedaan hoor!
Groetjes
MIreille

Astrid zei

Wowwww Sandra, wat een ongelooflijk mooi mandje heb je gemaakt, ik vind hem echt schitterend !!!

groetjes Astrid

nicolet zei

Wat een superleuk idee sandra!
Groetjes Nicolet

Luisanna zei

Ciao Sandra , mi fa molto piacere che il mio cestino d'autunno ti sia piacciuto, ti ringrazio di aver rmi lasciato il commento, sono contenta di asserti stata d'ispirazione.
Il tuo cestino è stupendo.
A presto Luisanna.

Christa zei

Wat een prachtige creatie !! Compliment. Creatieve groetjes van Christa.

Ans zei

Lieve Sandra,
Ik vind het weer geweldig mooi!
Erg gezellig voor de herfst.
groeten Mamma.

Jannie zei

Wat een schitterend mandje Sandra.
Echt geweldig mooi en wat ben je toch creatief.
Dank je wel voor de werkbeschrijving.

Groetjes Jannie.

Trudy zei

Wauw!! wat een schitterend herfstmandje sandra
echt geweldig
Groetjes Trudy

annemarie en marjolijn zei

jeetje wau wat leuk!!
het lijkt ook echt een "echt" mandje.
super leuk gemaakt, met al die bijpassende accesoires!!
liefs annemarie

alina zei

schitterend, Sandra!!!!!!
groetjes, Alina

Martha zei

Wat ziet dit er super mooi uit!! Prachtig gemaakt en ook mooie foto's ervan!
Groetjes,
Martha

An zei

Ik ben stomverbaasd! Op het eerste opzicht begreep ik al niet waarom je een echt plastic mandje gescrapt had, maar nu snap ik dat het van papier is! Wouw! Met het appeltje kunnen we vast wat!

Groetjes,
An

Agnes zei

Wat heb je dit weer super leuk gemaakt. Mooie herftsdecoratie om naar te kijken hoor!

Groetjes, Agnes

Ilonka zei

hoi San, wat is dit weer schitterend gemaakt. Maar dat kan ook niet anders je maakt altijd van die schitterende creaties,

knuf Ilonka

Trudy zei

Wauwww Sandra wat een prachtig mandje en dank je wel voor de beschrijving ga hem zeker ook eens maken.

Liefs Trudy

Nonna zei

Hallo Sandra, echt weer super mooi gemaakt:)
bedankt dat je het met ons allen weer wilt delen:)
ik heb voor mijn kleindochter de kasteelkaart gemaakt,
ik moet de foto nog op me blog zetten, maar vanavond en anders morgen plaats ik de foto's,
kom je dan bij me kijken:)
groetjes nonna

Linda zei

Super gaaf mandje Sandra! Erg sfeervol en mooi gemaakt. Bedankt voor het leuke idee. Groetjes, Linda.

Annemarie zei

Heel erg leuk!!

Willy's creations zei

Dat ziet er prachtig uit.

Groetjes,Willy

Margot zei

ik kom bij toeval op je blog en wat ik zie is prachtig! ik ga je volgen!

Christa zei

geweldig mooi sandra liefs christa

Janneke zei

Dat ziet er mooi uit Sandra prachtig ;o)
Leuk dat je hebt meegedaan met de Double Dutch Challenge van afgelopen twee weken.

Janneke X

Related Posts with Thumbnails