donderdag 9 december 2010

Santa's Gifts Toneelkaart

En wederom een kerstkaart...en wat voor 1!! Wat een werk was deze kaart, maar hij is wel weer erg leuk geworden (al zeg ik het zelf hihihi). Deze keer heb ik een nogal groot uitgevallen toneelkaart gemaakt. De totale afmeting van de kaart is 30 cm breed, bij 15 cm hoog en 15 cm diep.



Op het raam heb ik wat watten geplakt voor een sneeuweffect. Dit heb ik ook voor het hek gedaan. Op het 'glas' heb ik wat Glaze gedaan om het een ijs-effect te geven!


De gordijnen zijn stukjes vilt die ik op een kleine geverfde sateprikker heb geschoven. Ze worden bijeen gehouden door een stukje lint. De kerstman op slee stempel is van Vilda Stamps.





Dit is de zijkant van de kaart. Hier kunnen jullie goed zien hoe de kaart is opgebouwd!
Het hek is een knipvel waaraan ik stukje stevig papier heb gemaakt om het te laten staan.


De bomen zijn eerst met een Vilda Stamp op groen cardstock gestempeld. Hierna heb ik ze uitgeknipt en hier en daar ingesneden en ze van Stickles voorzien. Daarna heb ik sommige op elkaar geplakt voor een 3D effect. Het parelsnoer blijft dan in de inkepingen hangen.


De stoel heb ik gemaakt aan de hand van een patroon van Ellis Hendriks welke in het Hobby Journaal nummer 68 stond. Ik heb er wat extra splitpennen in gedaan voor een gecapitonneerd effect!
De poes die er zo lekker bij ligt te spelen, is ook een stempel van Vilda Stamps. Onder de stoel ligt een papieren onderzettertje als kleedje. De kadootjes zijn gewoon stukjes dessinpapier met een stukje lint er omheen.


Door de verspringende delen, heb je een heleboel ruimte om iets op je kaart te plaatsen! Eventueel zou je er ook nog iets in kunnen doen (jaaa, denk aan een klein kerstkadootje hihihi).


Het papier is van Basic Grey en komt allemaal uit de 'Jovial' Collectie.
Hieronder is het patroon dat jullie kunnen gebruiken voor het maken van een toneelkaart. De afbeelding is niet op ware grootte en de lijnen kloppen qua afmeting niet helemaal, maar de maten die er op staan zijn wel goed (het eigenlijke patroon paste niet in mijn scanner namelijk).


Als je de rode, groene en blauwe lijnen volgt zoals op het patroon, dan zou je basiskaart er zo, vanaf de achterkant gezien, uit moeten zien:


Het is het makkelijkste om eerst je vel dubbel te vouwen en dan even het midden op te meten. Je meet dan vanaf het midden 5 cm naar links en 5 cm naar rechts en gaat vanaf daar verder meten!

Nou, veel plezier er maar weer mee! Enne vergeet niet mijn link erbij te vermelden als je het patroon gebruikt, vind ik wel zo leuk (wink).

54 opmerkingen:

natacha zei

heel erg mooi gedaan zeg
grtz natacha

*_Samantha_* zei

wat een bijzondere kaart,
geloof best dat je hier heel veel werk aan hebt gehad, maar het eindresultaat loont.

hij is echt heel mooi!

Groetjes, Samantha

Astrid zei

Wat een werk lijkt me dit, Wow maar je hebt het super gaaf gedaan, ik vind het zo leuk om te zien. Iedere keer als je kijkt zie je weer een ander detail.
Geweldig.
Groetjes Astrid

Margot zei

wat een klus! maar hij is geweldig geworden!!!

m@deliefjuh zei

allemachtig! sandra! dit is geweldig!!

Anneke. zei

Prachtig!! Je hebt eer van je werk-

Lydia zei

In een woord geweldig! Ik ben ook helemaal weg van het stoeltje waar Tilda in zit! Leuk gedaan hoor.

Groetjes,
Lydia

Danielle zei

ooo wauw, dat is helemaal een gave kaart!! en inderdaad wat een werk heb je daaraan gehad, maar het resultaat is dan ook super!
groetjes Danielle

Nanda zei

Wooooow, meer kan ik eigelijk niet zeggen. Wat een super kaart. Heel erg mooi.

Groetjes,
Nanda

Marja Sch zei

Wow echt geweldig zeg. Wat een werk, maar een heerlijk tafreeltje zo. Groetjes Marja

lenny zei

WOWWWWWWWW Superrrrrrrrr
en heel leuk gedaan geweldig om te
te kijken
groetjes lenny

angelique (anlou) zei

wauw dat is een werk geweest meis
maar het resultaat is schitterend
dank je wel voor het patroon
liefs angelique

Frouwkje van Keeken zei

Hoi Sandra,
Wat een onwijs mooi stukje werk!!
Heel erg leuk gedaan.
Je kan zien dat er veel werk in zit.
Ik heb zitten genieten.
groetjes, Frouwkje.

Nellie zei

ohhhhhhhhhhhhhhh dit is te gek voor woorden wat mooiiiiiiiii wil je mijn adres hhihihihi oprechte complimentjes een schilderijtje


Liefs Nellie

Linda zei

Wauw die is echt schitterend geworden. Wat een werk maar o zo leuk is ie
gr linda

Lia zei

wowww san, wat een beeldig werkstuk heb je gemaakt, kan me oorstellen dat daar veel tijd in heeft gezeten, maar het is prachtig!!, ook de gedientjes vind ik super leuk bedacht
liefs Lia

Thea zei

Prachtig Sandra en wat een werk. Als ik er nu aan begin is het met kerst 2011 wel af denk ik ;-) (geintje)

Echt geweldig mooi!

Groetjes Thea

Margo zei

Ja hij is weer heel mooi Sandra!!!!

Liefs, Margo

Gerd@ zei

Wat een schitterend geheel Sandra, echt heel mooiii, ik heb er geen woorden voor, knap gemaakt hoor! en bedankt voor het delen van het patroon, ik hoop dat ik tijd over krijg? haha
Liefs Gerda

Anita crazyknutselgek zei

wauw wat gaaf zeg.
Super gemaakt

Trudy zei

Hoi Sandra
Wat is dit een super mooie kaart zeg!!!
Groetjes Trudy

Lean zei

Super kaart heb je gemaakt een echt kunstwerk.
groetjes,Lean

Samantha zei

Wow!! Wat prachtig deze kaart. En wat een werk !! Maar hij is dan ook errug mooi geworden!

Lieve groetjes Samantha

Creatieve handgemaakte kaarten zei

Erg leuk gemaakt Sandra!

Liefs Ida

Sandra zei

Woww! Prachtig heb je dat weer gedaan San!
Liefs, San

Patricia zei

Wat een geweldige kaart Sandra !! Grote complimenten daarvoor. Wat een werk.

Gr. Patricia

Dina zei

wat een werk , maar hartstikke mooi, leuk idee voor een adventskalender

*Ellen* zei

ohhh whow, dit is geen kaart meer, maar een hele voorstelling, schitterend hoor, je blijft er naar kijken

Geertje zei

Oh wat is dit MOOI geworden.
En wat een werk zeg.

Groetjes Geertje,

annemarie en marjolijn zei

jeetje wat een werk!!
maar zeker de moeite waard!!
hij is helemaal geweldig!!
het lijkt wel een mini musical decor hihi
heel mooi!!
groetjes annemarie

Cardcorner by Yvonne zei

Schitterend Sandra, maar wat moet dat gigantisch veel werk geweest zijn!!
groetjes Yvonne

chantal zei

wouw sandra wat een gafe kaart
echt super.
ga je patroon zeker eens gebruiken als ik me kerstkaarten klaar heb hihi
liefs chantal

Mirande zei

Wauw, wat is dit een super mooie kaart. Maar wat ben je daar druk mee geweest zeg. Maar de tijd en de energie, die je erin hebt gestoken is het zeker waard. Ik vind hem echt geweldig.
Groetjes Mirande

Linda zei

Dit is echt geweldig Sandra.

Gr Linda

JOKE zei

Ongelooflijk wat jij met wat stukjes papier en wat kleine andere dingetjes kunt maken...
Respect!!!
Groetjes Joke

An zei

WOW! Wat heb jij je heerlijk uitgeleefd! Geweldig! En natuurlijk super origineel! Wat een prachtige details heb je er weer ingestopt! Ik ben helemaal weg van de gordijnen! Super! En natuurlijk ook de rest van de kaart!

Groetjes,
An

regina zei

hoi

wow wat superrr gaaf!!

heel erg mooi gemaakt!!

gr regina

Amanda zei

Wow San, wat een plaatje van een toneelkaart, en wat een werk, schitterend gedaan en wat een mooie details!

liefs Amanda

.:♥MMDesigns♥:. zei

Wauwww...wat gaaaaf!!! Dat ziet er echt super uit!!! Wat een werk... maar dan heb je ook wat!!!
Liefs, Marit.

Annemarie en Merit zei

SCHITTEREND!!!! wat is dit leuk zeg daar heb je inderdaad de nodige uurtjes ingestoken,maar....dan heb je wel iets heeeel bijzonders.Knap hoor.

creacora zei

O wat schitterend meis wat een werk zal dat geweest zijn maar ik vind me het toch mooi ,echt een heel gezellig mooi kersttafereeltje !!!

Groetjes Cora

Riet zei

Ohhh wowwww Sandra,Wat schitterend gemaakt,echt ongelofelijk zo mooi.

Liefs Riet.

elske zei

wat een supergave dingen maak je zeg en leuke beschrijvingen ,ik ben gelijk volger geworden
Groetjes Elske

k@rin zei

wauw, wat een prachtig werk.

Heel veel tijd in gekropen. Maar wat een plaatje dat het geworden is.

Hele leuke foto's van gemaakt, zodat we goed kunnen zien, hoe je het gemaakt hebt.

groetjes karin

chantal zei

prachtig tafereel. Je ziet telkens andere dingen. Echt een topper!
Ik heb een patroon van jou gebruikt en op mijn blog gezet. Ik heb er een link naar je blog bijgezet. Bedankt. Je maakt echt fantastische dingen.
Liefs Chantal

Chantal zei

WAUW! Echt GEWELDIG! Zo'n mooie kerstkaart heb ik nog niet gezien!
Groetjes Chantal.

Marsha zei

wauw ! wat een prachtig project ! er staan zoveel leuke dingen op je blog, ik ga zeker wat van je werkbeschrijvingen maken ;-)

groetjes Marsha

Margret Brandt zei

Hope you understand when I write in englisch...Sometimes I come and look at your wonderful cards and creations. Often I get inspirations here...but THIS card so soooooo .....just wow!!!!!! I´m sitting here with an open mouth...What you have done is fantastic!!!
Greetings from Germany
Margret

Adriana zei

wauwwwwwwwwwwwwww wat heb je dit weer schitterend gemaakt:)
ga hem zeker een keer maken:)
groetjes Adriana

Ans zei

Lieve Saartje,
Ja,en dan te bedenken dat IK dit prachtige Tafereeltje gekregen heb!!!!!!!!!!!!.
Dames niet jaloers worden hoor
ik heb het geluk dat Sandra mijn dochter is!!!!!!!!!!!
Heel veel liefs mamma.

Annette zei

Wauwwww wat een werk zeg maar ik vind hem wel superrrrrrrrrrr en wat betreft je patronen gelijk heb je het is niet netjes om met iemand anders veren te pronken toch???

liefs Annette

scrapgala zei

c'est magnifique !!! bravo

An Zeelmaekers zei

amai meid hierop mag je ongelooflijk trots zijn! Zulk prachtig werk!

Jacqueline zei

Met verbazing heb ik naar je toneelkaart gekeken en iedere keer zag ik weer wat nieuws. Geweldig ! En wat een werk heb je hier aan gehad zeg. Het patroon ga ik zeker opslaan, want mijn zoon zit op de theaterschool en ik krijg nu al ideetjes hoe ik dat ga verwerken hihihi

Groetjes, Jacqueline

P.S. ben ook gelijk volger geworden

Related Posts with Thumbnails