zondag 16 januari 2011

Spring Kisses

Jullie hebben er weer even op moeten wachten, maar ik had het zo druk van de week dat ik bijna niet aan scrappen toe ben gekomen, maar hier is dan weer een creatie van mij! Het is ook nog eens een lang bericht geworden hihi! Onderaan staat de werkwijze en het patroon!
Deze keer heb ik een soort van grote bloem gemaakt op een plateau. De gehele bloem kun je eruit halen en onderin dan eventueel een klein kadootje doen.
Er zit helaas wel een 'deuk' in haar hoofd, maar dat staat onderaan vermeld.


In elk deel zitten labeltjes.


De zijkant:



Ik heb hele kleine vlindertjes gestempeld en op de bloem geplaatst.


De kleine vlinders en het lieveheersbeestje zijn van Inkadinkado 'Patterned bugs'.




De grote vlinder is van Penny Black 'Shadow wings'.


De achterzijde:


De gevouwen bloem zonder afdrukje. Het popje blijft hangen op het lint.


De afdrukje die ik gespiegeld heb en op een sateprikker heb geplaatst.


Hierbij het patroon van de labeltjes die ik gebruikt heb.


Werkwijze:
Ik heb eerst het Magnolia afdrukje gestempeld en het toen ingescand. Hierna heb ik het met Photoshop 1x gespiegeld en toen 2 afdrukjes uitgeprint die precies contra van elkaar zijn. Dit heb ik gedaan omdat ik niet aan de achterzijde tegen een wit vlak aan wilde kijken!. Allebei de afdrukjes heb ik ingekleurd en ze toen uitgeknipt. Als je ze nu met de ruggen tegen elkaar aanlegt, passen ze precies op elkaar. Zou je ze niet spiegelen, dan zit je afdrukje scheef op elkaar.
Vervolgens heb ik een lange sateprikker genomen en de afdrukjes erop geplakt (let er op dat je niet te hard knijpt zoals ik heb gedaan hahaha, mijn afdrukje heeft nu een gleuf op haar hoofd zitten).
Om de sateprikker heb ik een grote bloem van de Action geschoven en deze versierd met glitters en vlinders en er tussen heb ik wat blaadjes en bloemen gestoken.
Als basis heb ik een stevig stuk karton van 20 x 20 cm beplakt en er precies in het midden een gaatje in gemaakt. Onder het karton heb ik met een lijmpistool 4 grote knopen als pootjes gelijmd.
Van een groot vel dubbelzijdig papier (30 x 30) heb ik een bloem gevouwen. Dit heb ik gedaan door het eerst dubbel te vouwen en dan nog een keer en dan nog een keer zodat je 16 gelijke vakken krijgt. Draai nu je papier om en vouw de 4 hoeken naar binnen. Druk nu de zijkanten naar het midden en vouw de kleine hoekjes ook naar binnen. Hierin heb ik 4 eyelets gestoken en er lint door gedaan zodat het iets open blijft staan, maar niet wegzakt. Ook hier onderin zit een gaatje. Verder heb ik langs de randjes een stuk effen cardstock geplaatst met een geponst randje eraan.
In elk vakje heb ik labels gedaan die ook een eyelet hebben en een stukje lint. Verder heb ik er wat vlinders bij gedaan en een lieveheersbeestje waarop ook glitter zit. Lijm de bloem op het plateau.
Nu kun je de bloem in het midden prikken en blijft het vast zitten in het karton. Onderop steekt het ietsje uit, maar dat geeft niet, want de pootjes vangen dat weer op!
Nou, een heel verhaal weer. Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.

29 opmerkingen:

majo zei

Wat mooiiiiii. En wat een lief stempeltje . Super leuk . Fijne Zondag Groetjes Majo

Tinie zei

Geweldig wat een mooie creatie!!! En super kleuren gebruikt|!

Groetjes Tinie

Ageeth zei

Wow Sandra hij is weer prachtig. Wat veel werk zeg voor zo'n kaart, maar dat is je wel toevertrouwd.
Liefs Ageeth

alina zei

super mooi, Sandra, bedankt voor het patroon!
groetjes, Alina

Anneke. zei

Wauw Sandra, wat is dit een leuk project. Bedankt voor de uitleg.

Groetjes Anneke.

*Ellen* zei

whow prachtig is deze gave creatie

Margo zei

Ziet er weer super uit Sandra!!
Bedankt voor de labels.

Liefs, Margo

Hetty zei

Wauuuw wat is dit weer schitterend en dan ook nog super gave uitleg

gr hetty

Astrid zei

Heel erg mooi!!
Ik heb ook even rondgesnuffeld op de rest van je blog! En wat maak je supergave dingen! Wat leuk dat je ook overal de patroontjes bij zet!
Ik ben gelijk volger geworden!
Groetjes Astrid

Astrid zei

Wat een verhaal, maar heeeeeeeel erg mooi, wow zeg.
Ik ga het zeker een keer uitproberen.
Groetjes Astrid

Aloesaloes zei

Wat een prachtige bloem heb je gemaakt! Die zit heel mooi in elkaar en geeft een heel leuk effect. Schitterend gedaan ook met het afdrukje!

Groetjes, Loes

chantal zei

wouw wat ziet dat er super leuk uit sandra
echt super
liefs chantal

Danielle zei

zooo dat ziet er super gaaf uit zeg! hoe kom je er op! ziet er ook wel heel ingewikkeld uit, poeh. maar het resultaat is echt geweldig, heel mooi gemaakt.

Mandy's Magnolia cards zei

prachtig gemaak!
en die nieuwe stempel is ook erg leuk zeg!
Groetjes,Mandy

Trudy zei

Hoi Sandra,
wat een schitterend creatie heb je gemaakt zeg!!! SUPER!!
groetjes Trudy

corrie en rini zei

hallo sandra wat is het weer een geweldig mooi kaartje super en wat fijn met de uitleg
je maakt echt altijd iets bijzonders
ik ga het zeker maken hoor wat ik vind het nogmaals super mooi
groetjes corrie

Linda zei

wauw dat is weer geweldig mooi gedaan, toppie hoor
gr linda

Scrap Girl Olnine zei

Via via ben ik op je blog terecht gekomen.
Wat een geweldige blog heb je!
Wat maak jij gave dingen super ideeen. Ik ga je volgen;)

Vriendelijke groet Helga

Nathaly zei

Oh, wat is ie weer leuk, Sandra. Je hebt altijd van die bijzondere dingen. Die stempel heb ik ook! Maar ja, je weet hoe ik kleur he?!...hahaha. Nathaly

cristel zei

het is weer heel speciaal en echt super
grtjs

Riet zei

Wowwww Sandra,Wat heb je dit toch weer schitterend gemaakt.

Liefs Riet.

An zei

Wat is het weer een prachtig idee! Mooi uitgevoerd ook, maar ik had ook niet anders van je verwacht! Ik zet hem nog maar niet om m'n to do lijstje, daar staat nog eerst wat anders op (bloos). Het lijkt haast wel niet te mogen (zucht, grrr). Dan in iedergeval lekker genieten van al het moois dat je plaatst!

Groetjes,
An

Nellie zei

ohhhhhhhh San wat is die mooiiiiiiiiii wat een werk meis maar ik vind hem helemaal leuk

Liefs Nellie

Els zei

Erg leuk gemaakt en ziet er prachtig uit.
Gr Els

Ilonka zei

Sodm.... Wat een creatie, whaaaa keigaaf. En zo ontzettend knap weer.
Maar ik heb je een hele tijd terug al gezegd je bent een toppertje.

Liefs ilonka

Jacqueline's Weblog zei

Wat een super mooie creatie weer Sandra! Zo origineel!
Groetjes van Jacqueline

Bernadet zei

wat 'n apart patroon Sandra!!
Super gemaakt zeg

Ans zei

Saartje,Saartje,
Ik ben weer helemaal verbaasd!!!!!!!!!!!!
Waar haal je het vandaan?
Heel mooi.
Liefs van mamma.

Yvonne zei

hoi, wat een prachtige kaart, maar.......ik slaag er niet in om de bloem te vouwen hoor.....:(

heb je een nog een tip?

groetjes, Yvonne

Related Posts with Thumbnails