zaterdag 18 juli 2015

Strikkaart met doosje

Een tijdje geleden heb ik voor mijn shop een patroon ontworpen van een Strikkaart (patroon # 91 in Sandra's Scrapshop! Ik heb al vele superleuke reacties van jullie gehad hierop en ook al heeeele mooie creaties met dit patroon van jullie voorbij zien komen (kijk maar eens bij de Gallery; je kijkt je ogen uit!).
Voor het Magnolia DooHickey Club Magazine Volume 5 Edition heb ik dit patroon weer eens gebruikt, maar deze keer heb ik er een doosje van gemaakt met als thema; Bruiloft!
In het doosje zitten kleine kadootjes die je dan bijvoorbeeld als give-away kunt geven aan je gasten!





Deze prachtige glimmende bloemen zijn gemaakt met de Magnolia DooHickey 'Orchids'. In het midden heb ik een parel bloem gedaan.




In het midden van de strik zit een mini Photo frame. Dit is een klein fotolijstje welke ik in meerdere kleuren en uitvoerigen een tijdje geleden bij de Wibra heb gescoord! In het fotolijstje heb ik de Magnolia 'Wedding Tilda' stempel gebruikt uit de Special Moment Collection 2013. Ik heb haar voorzien van een laagje gloss en glitters.


Bovenin mogen natuurlijk ook de trouwringen niet ontbreken!


Als je de strik optilt, dan komt het uitdeeldoosje tevoorschijn!




Binnenin zitten allemaal kleine doosjes die op verschillende manieren versierd zijn. De doosjes zijn gemaakt met als basis de Magnolia DooHickey 'Pixi Box'.





Het dessinpapier dat ik voor dit doosje heb gebruikt is van Magnolia; 'Peaceful' (Winter Wonderland Collection), 'Summer Birds with Stripes' (Animal of the Year Collection). Tevens heb ik wat restjes Maja Design papier gebruikt en parel glimmend wit cardstock.


Dit zijn alle Magnolia DooHickeys die ik hiervoor gebruikt heb:

- Pixi Box
- Twisted Swirl
- Bride Bow
- Orchids
- Cute Corners
- Bloomy Tag
- Old Swedish Lace


Het patroon van de Strik incl. kaart kun je verkrijgen via Sandra's Scrapshop en het doosje maak je als volgt:


Voor de deksel neem je een stuk cardstock van 21 x 29,5 cm en ril rondom op 4 cm afstand van de rand. Maak nu 4 inkepingen zoals te zien is op de bovenstaande foto. Vouw de delen naar binnen en lijm het aan elkaar en je hebt de deksel!


Voor de bodem ga je op dezelfde wijze te werk: Neem weer een stuk van 21 x 29,5 cm, maar ril nu rondom op 4,2 cm! Maak ook weer de inkepingen en lijm het vast.
Binnenin het doosje zitten houdertjes die er voor zorgen dat de doosjes op hun plek blijven.
Neem hiervoor twee stukken cardstock van 10,5 x 21 cm en ril het op 1 - 5 - 5,5 - 9,5 cm. Vouw het om zoals op de bovenstaande foto te zien is en lijm ze aan de binnenkant van het doosje (neem een Pixi doosje om te kijken hoe het past zodat er 3 rijen ontstaan!).


Stans 15  (of 30 als je ze niet te dik/hoog versierd) van deze Pixi doosjes uit cardstock en lijm ze in elkaar. De doosjes kunnen nog gewoon open bij het flapje. Versier dan de doosjes naar eigen smaak!


Tussen de doosjes in heb ik kleine stoffen zakjes gemaakt waarin harten ballonnetjes zitten (kunnen ook bruidssuikers zijn). Neem hiervoor een klein lapje stof, leg de ballonnen in het midden en vouw alle hoeken naar elkaar toe en knoop er een touwtje omheen.


Ik vind het zelf een heel mooi doosje geworden en wilde het graag hier ook nog aan jullie laten zien (in het magazine kwam het niet helemaal goed over vond ik...).

Nou, het volgende patroon (# 97) voor de shop zit er alweer aan te komen en ook # 98 en # 99 zijn al in vorm, dus we komen de zomer ook wel door hihihih!

Fijn weekend!!!

1 opmerking:

Chantal zei

Ohhhhhh ik ben er zo weg van meis hoe je dit gemaakt hebt! Ik vind hem adembenemend mooi! Dikke kus, Chantal

Related Posts with Thumbnails