maandag 7 maart 2016

Kippenhok (patroon)

Alvast een Vrolijk Pasen! Ik heb weer een nieuw patroon gemaakt (#105)! Dit Kippenhok patroon is verkrijgbaar bij Sandra's Scrapshop via deze link.
In dit Kippenhok zit een opening waarin je bijvoorbeeld kleine chocolade eitjes kunt doen, of een ander klein kadootje! Het patroon komt compleet met alle dessindelen, echter het hek en het raam met luikjes (DooHickey van Magnolia) zit er niet bij in. Superleuk voor Pasen natuurlijk, maar dit patroon is ook erg geschikt voor Vaderdag of voor een mannen verjaardag!



Het dak van het Kippenhok heb ik bekleed met de DooHickey 'Celebration Tassel van Magnolia uit de DooHickey Club kit Volume 5. 


Het gaas is gemaakt m.b.v. een stukje gaasstof (al heel lang in mijn bezit). Het was oorspronkelijk zilver en goud, maar ik heb de stof geverfd met witte Gesso zodat deze meteen ook wat steviger werd.



Het luikje is een dooHickey van Magnolia uit de Club kit Volume 4. Ik heb alleen het oorspronkelijke raam los geknipt en er een vierkant raam van gemaakt. De daknok is gemaakt met een DooHickey uit Volume 7 en de 'lade' komt weer van Volume 6.
Verder heb ik ook twee Magnolia stempels gebruikt; ' Two Eggs' uit de Hoppy Easter Collection 2010 en 'Tilda hiding Easter Egg' van de Little Easter Collection 2013.
De overige plaatjes komen van internet.



Het 'Onderhuis' kan aan de zijkant open en hierin kun je een klein kadootje doen!




Natuurlijk hoort er ook een nestje bij! 
Het hek is me de Silhouette gemaakt en voorzien van een laagje prikkeldraad (uit DooHickey kit Volume 8). Ook het gaaswerk op de grond komt uit die kit, evenals de grasrandjes.




De kippen vond ik op Internet en deze heb ik meerdere keren in verschillende maten geprint (ook gespiegeld). Ik heb ook een kippentrappetje gemaakt. Ik heb wat lange sateprikkers bruin geverfd en in stukjes geknipt en deze met een lijmpistool op de trap gemaakt.



Het ' Zijhuis'  kan ook open! Ik heb een (beetje grote) magneet tussen de deur en het huisje geplaatst zodat deze stevig blijft zitten. Het gehele huis staat op 6 grote houten knoppen.
Het hart is een mal van Joy!/Noor! Hiervan is ook het dessinpapier op de grond (Budding Spring).
Het papier met de houten planken heb ik zelf geprint aangezien ik deze niet in mijn collectie had (hoe kan dat nu??). Verder is het natuurlijk afgewerkt met een hoop eitjes en stro.





Wil jij dit schattige Kippenhok ook maken? Hop dan snel over naar mijn shop en voor € 2,00  is het via email te bestellen patroon voor jou!

HAPPY EASTER!!!

9 opmerkingen:

Judith Teunissen zei

Echt weer een onwijs gaaf project geworden Sandra. Tis denk ik klusje geweest maar dan heb je ook wat!

Groetjes van Judith

Scraptastisch zei

My oh my...dit is niet te evenaren met al die prachtige Doohickeys Sandra!
Wat een gaaf kippenhok zeg het is wel weer een uitdaging natuurlijk! Petje af het is werkelijk beeldig geworden!!! Wat een prachtige sfeer, misschien iets voor volgend jaar, want dit ga ik echt voor de Paas niet meer redden!
Was weer genieten bij je! Fijne avond en lieve groetjes van Gerie

Crea S zei

Wow Sandra wat ziet dat er absoluut fantastisch uit! Zoveel details en tot in de puntjes afgewerkt. Echt super! Mijn complimenten! Liefs, Sarah x

corryskaart zei

oh sandra wat is dit weer een geweldig mooi en vrolijk project echt iets om van te genieten!!
groetjes corry

Frouwkje zei

Tjeetje...Sandra...wat ziet dit er weer onwijs gaaf uit. Hoe verzin je het allemaal :-D. Echt super!!
Liefs, Frouwkje

Martha zei

SCHITTEREND!! Mooi op de foto gezet ook trouwens.
Groetjes,
Martha

Helga zei

Wow ! Stunning creation - traumhaft schön !
Greetings from Austria
Helga

Jacqueline Presentje zei

Ziet er echt Geweldig uit zeg! Mijn complimenten.
Groetjes, Jacqueline

Jacqueline Presentje zei

Ziet er echt Geweldig uit zeg! Mijn complimenten.
Groetjes, Jacqueline

Related Posts with Thumbnails